Hoe werkt bieden via de feed op item-niveau?

Standaard worden biedingen op categorie of merk-niveau ingesteld via het Client Dashboard. In overleg met je accountmanager kunnen biedingen ook via de feed worden aangeleverd. Voor CPC wordt deze techniek in de loop van Q2 2020 beschikbaar gesteld. Later in het jaar wordt dit ook voor CPS/WW mogelijk gemaakt.

Hieronder wordt beknopt de werking van bieden via de feed weergegeven;

  • De klant of diens campagne-partner levert item-bids in de feed per feedregel aan.
  • Biedingen worden, net als bij bieden via het dashboard, éénmaal per dag bijgewerkt. De bid waardes in laatste verwerkte feed voor 00.00u wordt voor de volgende dag gebruikt.
  • Bij items die bij elkaar horen (maat- of kleurvarianten) die worden ‘gestapeld’ tot één advertentie geldt het hoogtste bod, als de biedingen verschillen.
  • We vragen om voor ieder item een bid aan te leveren. Niettemin is er een vorm van ‘fallback’: indien er geen waarde wordt aangeleverd wordt het geldende merk- of categoriebod gebruikt.
  • De biedingen moeten binnen de maximale bandbreedte liggen. De geldende tarieven zijn in te zien via het Client Dashboard.
  • Wanneer een bod onder het minimumtarief wordt gedaan, dan wordt het item niet getoond. Wanneer er een bod wordt gedaan boven het maximum, dan wordt dit bod automatisch aangepast aan het maximum voor die categorie.
  • Een bod van 0 is niet mogelijk. Als dit wordt aangeleverd, wordt dat behandeld als ‘geen waarde’ en geldt dus het merk- of categoriebod.
  • Item bids dienen niet gebruikt te worden als sturing voor het ‘uitzetten’ of ‘offline’ gaan van een product. Die sturing wordt gedaan met de weergavekolom en/of de levertijdwaarde ‘niet leverbaar’.