Hoe verbeter ik de conversie van mijn campagne?

De conversie van een product wordt over het algemeen bepaald door de volgende factoren: 

  • Een concurrerend aanbod. Dit geldt niet alleen voor de basisprijs, maar ook voor de verzendkosten, levertijd en retourbeleid. 
  • Duidelijkheid en volledigheid van de titel, productbeschrijving, afbeeldingen en specificaties. Hoe minder een consument twijfelt over een product, hoe meer clicks zullen leiden tot verkoop. Een goede productfeed zorgt niet alleen voor de juiste plaatsing en vindbaarheid op beslist.nl, maar helpt ook consumenten de juiste keuze te maken. Hoe completer de informatie is die je aanlevert, hoe beter dit is voor jouw conversie. 
  • Beschikbaarheid van maten en varianten (indien relevant). 
  • Voor CPC-campagnes is het belangrijk dat de landingspagina het aanbod uit de advertentie waarmaakt. Uiteraard moeten de prijzen en de vertoning gelijk zijn, maar ook de aantrekkelijkheid en functionaliteit van de website kunnen de conversie beïnvloeden, bijvoorbeeld de mogelijkheden om af te rekenen. 

De conversie van een campagne is uiteindelijk belangrijk voor alle webshops en ook voor beslist.nl zelf. Neem contact op met jouw accountmanager voor een campagne-advies op maat.