Het aanleveren van een productfeed is de eerste stap om je te kunnen aansluiten bij beslist.nl
Belang van een Goede Productfeed: Een volledige en nauwkeurige productfeed is essentieel voor de zichtbaarheid en conversie van je producten op beslist.nl. Een goed samengestelde feed zorgt voor hogere conversies, doordat klanten snel toegang hebben tot alle benodigde informatie.
Waar moet een productfeed aan voldoen?
Je productfeed moet het volledige assortiment van je webwinkel bevatten inclusief productspecificaties, actuele prijs, levertijd, verzendkosten en afbeeldingen, zelfs producten die momenteel niet op beslist.nl gepubliceerd hoeven te worden. Daarvoor hebben we de volgende opties:
A- niet in de feed plaatsen
B- weergavekolom toevoegen met 0 voor niet tonen en 1 voor wel tonen
C- In de levertijdkolom ‘niet leverbaar’ plaatsen
Inhoud van de Productfeed
- Productomschrijvingen: Gedetailleerde beschrijvingen van alle producten.
- Productspecificaties: Alle relevante kenmerken van de producten. Klik hier voor meer informatie over deze specificaties.
- Actuele voorraad: Up-to-date aanbod met duidelijke status.
- Prijs: Inclusief BTW en exclusief verzendkosten.
- Levertijd: Duidelijke en concrete levertijd.
- Verzendkosten: Inclusief BTW.
- Productafbeeldingen:
- Hoofdafbeelding: Minimaal 800 x 800 pixels.
- Alternatieve afbeeldingen: Zoals zijaanzichten, ook minimaal 800 x 800 pixels.
- Maten/Versies: Beschikbare en niet langer beschikbare varianten.
- Url naar product
Uploadformaten en Updates
De feed kan als .XML of CSV worden aangeleverd en moet regelmatig worden geüpdatet, bij voorkeur elke twee uur.
Aanvullende Tips
Zorg dat je feed continu toegankelijk is en pas de locatie van de feed alleen aan in overleg met beslist.nl
Wat kun je doen wanneer je niet direct een productfeed kunt aanleveren
Wanneer je geen product feed kunt aanleveren dan zijn er een paar opties.
Genereer een productfeed op je CMS-platform (Shopify of Woocommerce etc.)
Om een productfeed te genereren op een CMS-platform zoals Shopify, volg je deze stappen:
- Installeer een productfeed-app: Gebruik bijvoorbeeld apps zoals Data Feed Watch, ShoppingFeeder of Google Shopping Feed vanuit de Shopify App Store.
- Configuratie: Stel de app in en selecteer welke producten je wilt opnemen in de feed.
- Kies exportformaat: Kies het juiste formaat (.XML, .CSV) voor het platform waar je de feed aanlevert, zoals beslist.nl.
- Automatische updates: Zorg voor regelmatige updates van de feed om je productinformatie actueel te houden.
Feedpartner
Voordelen van een feedpartner
Een feedpartner biedt expertise en ondersteuning bij het aanleveren van een productfeed. Dit brengt diverse voordelen met zich mee:
- Efficiëntie: Ze zorgen voor een foutloze en geoptimaliseerde productfeed, wat tijd bespaart.
- Kennis van systemen: Ze kennen de technische eisen van platforms zoals beslist.nl, waardoor fouten worden voorkomen.
- Up-to-date informatie: Feedpartners zorgen voor regelmatige updates, zodat prijzen, beschikbaarheid en productgegevens altijd actueel zijn.
Hoe werkt het?
Een feedpartner beheert en automatiseert het proces van het aanleveren van productdata. Ze koppelen jouw webwinkel aan beslist.nl en zorgen voor continue monitoring en optimalisatie. Hierbij worden eventuele problemen snel opgelost. Zo hoef je je minder zorgen te maken over de technische kant van het proces en kan je je focussen op je verkoop.
Boost jouw verkopen met Promolabels.
Wil je je producten slim positioneren op beslist.nl met een boost op je verkoop? Met labelbidding kun je op bepaalde producten een specifieke ROAS instellen om meer verkopen te genereren. Bijvoorbeeld targets op bestsellers, actieproducten, eigen merk, verschillende ROAS op dames vs heren, etc. Je kunt dit zelfs instellen voor specifieke (actie)periodes.
Toevoegen kan eenvoudig door een extra nieuwe kolom toe te voegen in je feed met de naam promo_label.
Heb je reeds promo labels toegevoegd, maar zie je deze nog niet terug in je Client Portal? Laat dit dan gelijk weten aan jouw Account Manager of via sales@beslist.nl en wij zorgen dat de labels zichtbaar worden gemaakt in het Client Portal.